31.12.20

'Entre Dolç i Agre' 30 anys

Vinil editat al 1990



Va ser un mes de juny de fa 30 anys que es va editar el meu primer disc. Unes cançons que havía estat treballant anys abans amb Pere Hernández -que va ser el col·laborador i arranjador musical- polint poemes i sonoritats del projecte que tenia en el meu cap. La sort en forma de 1er Premi del XIe Festival de la Cançó de Manlleu (1989) amb la balada 'Alè Humà' va fer que m'encoratgés a buscar discogràfiques per treure un 1er disc; que al final vaig acabar costejant i promocionant jo mateix. Per afegir més detalls us diré que va ser enregistrat als Estudis Moraleda de Barcelona i editat en LP i Casset per Àudiovisuals de Sarrià. El disc va tenir cert ressò en el seu moment, en algunes emissores de ràdio i televisions sobretot municipals ja que el senzill que es va editar 'De Tant en Tant' era força enganxós, també va patir certa censura per el llenguatge directe i algunes irreverències difícils d'assumir per certes mentalitats tancades de l'època, una mostra va ser el tema anomenat 'Nostra Senyora de la Televisió'. Altres cançons de l'àlbum que van gaudir d'un cert 'èxit' van ser l'anomenada 'Com Quatre Flames' 'Animal de Circ' 'Alè Humà' i 'Blues per una Boira del Teu Cor'

Us faig 5 cèntims de l'origen de Coragre que ja existia des de principis dels 80's, quan feia maquetes acústiques de les cançons. A meitat dels 70's ja tenia el cuc musical i amb companys de l'escola feiem les nostres primeres cançons i versions (sobretot de Rock anglosaxó) grups i duets com 'Dapax Band' 'Capricorn' 'Beat Rock' 'Cop de Rock' 'Mungubus' i 'Fora de To'. Pero no és fins al 1987 que li vaig donar forma a Coragre al enregistrar en un estudi de Barcelona la que va ser la 1ª versió de 'Com Quatre Flames' (inclosa en una nova versió al 'Entre Dolç i Agre') també en aquesta etapa vaig participar amb 'Què és el Sexe?' al concurs de maquetes del programa Miki Moto Club de Catalunya Ràdio.

Revista El Temps de 1991


'Entre Dolç i Agre' Edició Masteritzada en CD del 2007

Podeu llegir també el comentari que vaig fer a l'edició de la revista Enderrock del 2016, en aquest mateix blog

+Discogràfia Autoeditada


'Blues per una Boira del Teu Cor' en directe a Arenys de Mar al setembre de 1992

i per saber-ne més podeu anar a la meva pàgina web Coragre Art, allà us podeu descarregar un currículum musical i visualitzar vídeo-clips.

+Info i trajectòria musical en Català + venda d'àlbums