10.8.23

Amics per Sempre

Fem un parèntesi! normalment en aquest bloc sempre anomeno les exposicions i activitats referents al meu univers artístic. Però aquest cop és diferent. Deixeu-me parlar de quelcom prou important.. els records,els amics,la música.

Gràcies a la música he fet molt bones amistats.
I això és el que va passar des d'aquell primer dia que em vaig acostar
a una nova botiga de discs que s'havia obert aquell juliol del 1985 a Mataró.

A Discos Swing en Josep i en Salvador resplendien una passió per a la música que s'encomanava amb molta força. Aquella botiga desprenia tanta personalitat que em va atrapar i gairebé cada dissabte hi passava allà hores i hores remenant Lp's o cd's; sempre tenien algun disc,grup o solista que recomanar-me,un descobriment cada setmana. Quan encara no existia internet ells eren un referent,com una enciclopèdia del vinil .


(imatges del butlletí que escrivien per als clients, on hi havia col.laborat a vegades)

Quan vaig publicar el 1er disc de Coragre 'Entre Dolç i Agre' (1990)
em van sorprendre gratament amb un aparador dedicat
-de fet ells van ser qui més promoció em van fer, més que la pròpia discogràfica-


Perquè a la botiga del Swing no solament tenien clientela a la comarca sinó que venia gent de Barcelona i col·leccionistes de tota Catalunya. Et trobaven el disc o CD introbable, coses inèdites no publicades aquí,d'importació... allà hi feien màgia entre sonoritats de Shadows, Elvis, Beatles, Beach boys, Manfred Mann, Temptations, Fleetwood Mac..
Però malauradament el panorama va anar canviant i vendre música a l'estil de finals del segle XX va quedar obsolet i al 2010 aquella botiga emblemàtica va desaparèixer.

 
 
A mi sempre em quedarà aquell bon record dels nadals que havia estat ajudant al magatzem de la botiga, els nous amics que hi vaig fer allà, les rialles i les bones vibracions d'aquell santuari musical.
I sobretot! sobretot aquella música que sempre ens acompanyarà fins al final del viatge, com una apassionant banda sonora de les nostres vides. Gràcies Swing!!

En record i agraïment a l'amic 'per sempre' Josep Taberner Puig (1947-2023)